Koolhydraatarm eten

Met Holland & Barrett


Wat is een koolhydraatarm dieet?


Suikers, zetmeel en vezels zijn allemaal koolhydraten. Koolhydraten voorzien je lichaam van energie. Als je een koolhydraatarm dieet volgt, eet je slechts 50 tot 130 gram koolhydraten per dag. Door koolhydraatarm te eten, haal je dus minder energie uit koolhydraten – en juist meer uit eiwitten en vetten.

Er bestaan zowel snelle als langzame koolhydraten. Suiker is een snelle koolhydraat. Deze snelle koolhydraten (denk aan frisdrank, vruchtensappen, snoep en koekjes) geven je lichaam een snelle, maar kortstondige energieboost. Ze laten je bloedsuikerspiegel heel snel stijgen, maar ook weer snel dalen. Hierdoor schommelt je bloedsuikerspiegel continue.

Wat zijn de voordelen van koolhydraatarm eten?


Onderzoek heeft aangetoond dat een koolhydraatarm dieet een effectief dieet is om op een snelle en veilige manier gewicht te verliezen. Een vervelende bijwerking bij veel diëten is dat je regelmatig honger hebt. Een voordeel van koolhydraatarm eten is een stabielere bloedsuikerspiegel. Dit zorgt ervoor dat je minder snel last van een hongergevoel hebt – en je sneller je ideale gewicht bereikt.

Daarnaast is een koolhydraatarm dieet vaak rijk aan eiwitten. Eiwitten geven je langer een verzadigd gevoel, waardoor je minder snel trek krijgt – en dus ook minder gauw in de verleiding komt om toch naar die reep chocolade of zak chips te grijpen.

Dankzij het groeiende aanbod aan verantwoorde en koolhydraatarme suikervervangers hoeft dit gelukkig ook niet te betekenen dat je helemaal geen zoetigheid meer mag eten.

Gewichtsverlies

Een koolhydraatarm dieet is een effectief dieet om op een snelle en veilige manier gewicht te verliezen.

Verminderd hongergevoel

Een koolhydraatarm dieet kan zorgen voor een stabieler bloedsuikerspiegel, wat het hongergevoel kan verminderen.





Koolhydraatarm met Good Good


Good Good is opgericht door drie IJslandse vrienden die zich verbaasden over de grote hoeveelheid suikers die we dagelijks binnenkrijgen – niet alleen door te snoepen en het drinken van frisdrank, maar ook via onze dagelijkse maaltijden.

Omdat we bijna allemaal wel van zoetigheid houden, maar het verstandig is om onze suikerinname te beperken, introduceert Good Good suikervrije, zoete alternatieven voor tafelsuiker, jam en spreads. Deze producten zijn niet alleen goed van smaak, maar ook goed voor jou!




Good Good Jams


✔ Past perfect in een koolhydraatarm dieet
✔ Zonder kunstmatige zoetstoffen
✔ Zonder toegevoegde suikers

Shop jams

Good Good Suikervervangers


✔ Calorievrij
✔ Keto-friendly
✔ Zonder kunstmatige zoetstoffen

Shop Suikervervangers