Het lijkt erop dat je browser moet worden bijgewerkt

Helaas ondersteunen we jouw internetbrowser niet langer.

Voor de beste ervaring kan je jouw browser updaten of een andere browser gebruiken.

(Het is het waard, beloofd!)

 

Upgrade naar de nieuwste versie of ga door naar de website

vermoeidheid

Vermoeidheid: symptomen, oorzaken en tips

05 Apr 2022

Email
Facebook
Twitter

Wat is vermoeidheid?

Wat is vermoeidheid?

Concept Store

Wat zijn de symptomen van vermoeidheid?

Wat zijn de symptomen van vermoeidheid?

Clean & Conscious Experiential Table

Wat zijn de oorzaken van vermoeidheid?

Wat zijn de oorzaken van vermoeidheid?

vegan

Wat te doen tegen vermoeidheid?

Wat te doen tegen vermoeidheid?

Waterless Beauty
Slaap voldoende

Tip 1: Slaap voldoende

Een van de belangrijkste factoren om vermoeidheid tegen te gaan is een goede nachtrust. Wil jij beter slapen? Bekijk dan onze slaaptips .

Beweeg voldoende

Tip 2: Beweeg voldoende

Lichamelijke inspanning geeft je energie. Het geeft je lichaam extra zuurstof en stimuleert de bloedsomloop. Het beweegadvies is om 2,5 uur per week matig te sporten en 2x per week bot- en spierversterkende activiteiten te doen.

Ontspan wat vaker

Tip 3: Ontspan wat vaker

Door te ontspannen, herstellen jouw lichaam en geest zich van inspanning. Zo voorkom je dat de vermoeidheid zich opstapelt. Ervaar je wel eens stress? Lees dan onze anti-stress tips met direct effect.

Lees tips
Eet gezond

Tip 4: Eet gezond

Gezonde voeding kan vermoeidheid tegengaan. Door gezond te eten en te drinken, zorg je voor een stabiele bloedsuikerspiegel en geef je jouw lichaam de benodigde vitaminen en mineralen.

Welke vitamines helpen bij vermoeidheidsklachten?

Welke vitamines helpen bij vermoeidheidsklachten?

Zero Waste
Magnesium

Magnesium

Magnesium is onder andere nodig voor de energieproductie van je lichaamscellen. Als je een magnesiumtekort hebt, kun je je moe en futloos voelen.

Shop magnesium
Vitamine B12

Vitamine B12

Vitamine B12 is een belangrijke voedingsstof voor je bloed en zenuwen. Een tekort aan B12 kan tot een vorm van bloedarmoede leiden, met klachten zoals moeheid en duizeligheid.

Shop vitamine B12
IJzer

IJzer

IJzer is nodig om hemoglobine te vormen. Hemoglobine transporteert de zuurstof door je lichaam. Zuurstof is de motor van je lichaam, het zorgt ervoor dat je voldoende energie hebt.

Shop ijzer
Vitamine C

Vitamine C

Vitamine C zorgt ervoor dat jouw lichaam het mineraal ijzer makkelijker op kan nemen. Daarnaast heeft vitamine C een positieve invloed op je immuunsysteem.

Shop vitamine C

Tot slot

Tot slot